Z ŻÓŁWIEM POZNAJEMY POLSKIE PARKI NARODOWE
Uczniowie klasy drugiej i czwartej podjęli trud odbycia pieszego marszu na orientację na terenie Poleskiego Parku Narodowego. Dzieci przeszły jedną z wyznaczonych tras wokół jeziora Wytyckiego. Na punktach kontrolnych zmagały się z pytaniami i zadaniami dotyczącymi parków narodowych. Musiały rozwiązać zagadki przyrodnicze oraz wykazać się umiejętnościami pracy z mapą w terenie. Głównym zadaniem była jednak obserwacja przyrody pod kątem różnorodności gatunkowej, ochrony przyrody oraz rozpoznawania siedlisk naturowych. Podczas wędrówki dzieciom udało się dostrzec podgorzałkę zwyczajną (gatunek kaczki zagrożony wyginięciem), zanotowały też wiele gatunków roślin, które spotkały na swoim szlaku. Z tej wiedzy, którą zdobyły w terenie, sporządządziły plansze przyrodnicze. Do rozpoznawania gatunków roślin, uczniowie wykorzystywali nowoczesną technologię, aplikacje, które umożliwiły nie tylko ich rozpoznanie, ale również pozyskanie dużego zasobu wiedzy o danym gatunku. Ta lekcja w terenie pozwoliła dzieciom na obcowanie z piękną przyrodą oraz poznanie różnorodności gatunkowej Poleskiego Parku Narodowego, do którego na pewno powrócimy!